Dolina Nidy

GRAND PRIX FESTIWALU

„BALATON-MŁODOŚĆ-TWÓRCZOŚĆ” NA WĘGRZECH MAŻORETEK RYTM ZE SKALBMIERZA

Rok szkolny 2012/13  trwał wyjątkowo długo. Wysokie temperatury panujące w  całej Europie, nie sprzyjały siedzeniu w ławkach. Spragnione  ochłody, nie mogłyśmy się doczekać kolejnego zagranicznego wyjazdu. Oczywiście częste  próby i zmęczenie rekompensowała nam myśl o możliwości wypoczynku i atrakcjach z nim związanych. Najstarsze koleżanki z grupy tanecznej RYTM miło wspominały poprzedni pobyt na Węgrzech, toteż z niecierpliwością oczekiwałyśmy dnia wyjazdu.

Podróż

Droga, choć daleka, minęła szybko. Podróż nocą pozwoliła nam ochłonąć po emocjach związanych z pakowaniem bagażu, czułych pożegnaniach z rodzicami, rodzeństwem. Przebudzonych powitał Budapeszt. Zza okien, widać było charakterystyczne dla tego miasta budowle. Oli i Dominice błyszczały roześmiane oczy. Rozpoznawały miejsca, w których byli kilka lat temu. Z ogromnym zaangażowaniem opowiadały  o tym, co zapamiętały. Szybko jednak pożegnaliśmy  Budapeszt, by powrócić tu na dłużej w drodze powrotnej. Oczy szeroko otwarte wypatrywały Balatonu, jeziora znanego turystom z Polski. I nagle…Pojawił  się! W świetle wschodzącego słońca wyglądał cudownie. Dalsza droga wzdłuż jeziora była ogromną przyjemnością. Nareszcie hotel!

Chwila odpoczynku. Chwila, bo uczestnicy festiwalu byli tak  szczęśliwi,że w szalonym tempie przemieszczali się po schodach  w dół i w górę, na zewnątrz i do wewnątrz budynku. A my, po szybkim rozpakowaniu bagażu - do hotelowego basenu! Ale było przyjemnie!

Okolice hotelu, w którym mieszkaliśmy należały do spokojnych miejsc. Uśpione uliczki, Balatonfured, lodziarnie no i oczywiście poczta, gdzie zrobiłyśmy pierwsze zakupy, to miejsca które ucieszyły dziewczęta. Zresztą one same były zauważane przez przechodniów. Roześmiane buzie, wesoło wymawiane po  polsku słowa i kolorowe koszulki sponsorowane przez DOLINĘ NIDY, wzbudzały ogromne zainteresowanie. Zresztą  dzięki nim opiekunowie mogli bez trudu określić miejsce pobytu dziewcząt.

Wieczór… Posiłek w towarzystwie ogromnej ilości uczestników festiwalu sprawił, że nie było na co czekać. Zrobiło się chłodniej i przyjemniej.

Jeszcze bez scenicznych strojów, ale już z ogromnym zaangażowaniem powtarzałyśmy kolejne układy. Zapach świeżo skoszonej trawy i obietnica   opiekunów na kolejny pobyt  w basenie , ogromnie wszystkich zmobilizowała.

Konkursowa prezentacja

Poranek przywitał uczestników festiwalu „Balaton- Sztuka- Młodość” -pięknym wschodem słońca. Zapowiadał się kolejny upalny dzień. W pełnym rynsztunku wyruszyłyśmy w kierunku promenady, gdzie na scenie należało zaprezentować  układy konkursowe. W kolejności wyznaczonej przez organizatorów, swój dorobek artystyczny zaprezentowało 28 zespołów, w tym oczywiście nasz RYTM.

Zadowolone i szczęśliwe z efektywnej prezentacji, ruszyłyśmy na podbój tej bardziej turystycznej części Balatonfured. Wodna kurtyna, to dobra zabawa nie tylko dla dzieci i młodzieży… Piękne żaglówki, jachty i statki przyciągnęły naszą uwagę. Nie trzeba było długo czekać, aby popijając chłodne napoje podziwiać piękno okolicy z pokładu turystycznego statku.

Z  zaciekawieniem wsłuchiwałyśmy się w opowieści przewodnika. Plenerowa kolacja  z tradycyjnymi węgierskim potrawami, rozbawionymi  małymi  artystami, opiekunami wymieniającymi się doświadczeniami, muzyką i śpiewem, a także ćwiczeniami prowadzonymi przez członka jury - to kolejna atrakcja naszego pobytu. Dobrej zabawie nie było końca. Oj działo się, działo…

Chwili relaksu ciąg dalszy

Kolejny dzień pobytu , to dzień do dyspozycji uczestników festiwalu. Grupy wyjechały na wycieczkę do Budapesztu. Ale my, niczym NIMFY WODNE  obrałyśmy kurs na  AQUAPARK . A cóż to był za dzień! Czułyśmy się jak ryby w wodzie.  No cóż, pozwoliłyśmy sobie na krótką przerwę na obiad, a potem zmiana miejsca kąpieli- Balaton.

Wieczór przyniósł nam miłą niespodziankę. Wśród grupy turystów obserwujących  wieczorny koncert-Polacy!  To słowa wypowiedziane w języku ojczystym było słychać najbardziej. Ze wzruszeniem rozmawialiśmy o naszych występach z ludźmi, którzy muzyka zajmują się zawodowo.

Nasza grupa to typowy zespół żeński. A kto z nami się zaprzyjaźni?  Oczywiście typowy ukraiński zespół  chłopięcy. Chóralne wykonanie pieśni „ Jak długo na Wawelu” oczywiście po polsku, był dowodem wdzięczności dla nas  za piękne układy  taneczne i… szklankę wody. Czułyśmy się jak w domu.

Chwila prawdy

Kolejne spotkanie. Zespoły i opiekunowie odbierają nagrody i wyróżnienia. Z niecierpliwością obserwujemy to, co dzieje się na scenie. Jak tu zrozumieć o czym mówią Węgrzy? Na szczęście -  „mażoretki”- w każdym języku brzmią  podobnie. Zresztą, pobyt był najlepszym egzaminem ze znajomości języka

angielskiego dla dziewcząt i rosyjskiego dla naszych opiekunów. Nadszedł czas na nas. Ruszamy, chociaż nie wiemy po co, z widowni słychać było doping naszych młodszych koleżanek. I nagle … GRAND PRIX  !!! MAŻORETKI RYTM Z POLSKI”

Wow… na twarzach pojawiły się szczere uśmiechy. Największy puchar i dyplom wędruje w nasze ręce. Odetchnęłyśmy z ulgą. Słyszymy nieustające brawa , gratulacje. Blask fleszy stał się miłym zjawiskiem. A przez mikrofon prowadzący mówi: „ Polak, Węgier – dwa bratanki…”

Czas rozstania

W hotelu czekały na nas przygotowane walizki. Sprawnie spakowałyśmy bagaże i ruszyłyśmy w drogę powrotną. Tego samego wieczoru pożegnaliśmy Balaton, ale powitaliśmy Budapeszt. Kolejna smaczna kolacja i spokojna noc w hotelu, zregenerowała nasze siły. Wiedziałyśmy, że przed nami kolejny dzień pełen  wrażeń. Spotkanie z sympatycznym panem przewodnikiem i kolejne godziny  spędzone w „mieście królów”, sokoły i sokolnicy, kościoły i mosty, Wzgórze Gellerta i wiele , wiele atrakcji, zapamiętamy na długo.

Dziękujemy sponsorom za pomoc w zorganizowaniu naszego wakacyjnego wyjazdu.

Dziewczęta z zespołu RYTM wraz z opiekunami, rodzicami i dyrekcją.

Aktualnośći

Wszyscy jesteśmy kibicami.

Pod takim piłkarskim hasłem, w sobotę 4 czerwca w Dolinie N...

Dolina Nidy z całą Polską czyta dzieciom

To był wspaniały majowy weekend dla uczni&oacut...

Wyróżnienie EMAS

Specjalne wyróżnienie EMAS od Komisji Europejskiej...

Ekoodpowiedzialni

Wyróżnienie „Ekoodpowiedzialni w biznesie&rd...

Zaduszki Jazzowe 2014

Dolina Nidy mianowana była Złotym Sponsorem tegorocznej X e...

Gruzja znana i nieznana z Doliną Nidy

W dniach  29 sierpnia do 5 września Dolina Nidy zorganizowa...

Ballady Europy – 2014

Poprzednie edycje festiwalu „Ballady Europy” od...

Dolina Nidy sponsorem festiwalu

Koncertem światowej sławy artystów rozpoczął się 20 Międz...

Dolina Nidy dzieciom

Dni Otwarte Doliny Nidy 2014  - Piknik rodzinny pod hasłem ...

Dzień Dziecka

W życiu każdego człowieka przychodzą takie chwile, które ...