Home » Jakość i środowisko » Zarządzanie jakością, środowiskiem oraz bezpieczeństwem i higieną pracy
Zarządzanie jakością, środowiskiem oraz bezpieczeństwem i higieną pracy
Dolina Nidy sp. z o.o. już od początku istnienia na rynku, dążyła do utrzymania doskonałej jakości swoich wyrobów, dając tym samym pewność, że wyroby gipsowe Doliny Nidy zostały wyprodukowane z najwyższą starannością, z wysokiej jakości naturalnego kamienia gipsowego oraz gipsu syntetycznego powstałego z odsiarczania gazów spalinowych w elektrowniach.
Klienci duży nacisk kładą na jakość dlatego też, zaangażowanie firmy w jakość jest jednym ze sposobów dotrzymania kroku w kierunku potrzeb klientów. Pozytywny wizerunek firmy budujemy również poprzez zmniejszanie negatywnego wpływu na środowisko oraz ciągła poprawę warunków pracy pracowników.
W celu potwierdzenia i usystematyzowania swoich działań w zakresie doskonalenia, we wszystkich tych zakresach firma przystąpiła do wdrażania procedur jakościowych, środowiskowych oraz bezpieczeństwa i higieny pracy wg norm ISO.
30 września 2003 r. Dolina Nidy wdrożyła (i stosuje w praktyce po dziś) System Zarządzania Jakością zgodny z międzynarodowymi wymaganiami normy ISO 9001, co zostało potwierdzone przez jednostkę certyfikującą DQS. Norma ta obejmuje wszystkie sfery działania przedsiębiorstwa: rozpoznanie potrzeb klientów, planowanie i prowadzenie prac rozwojowych, zbieranie i potwierdzanie zamówień, zaopatrzenie, procesy produkcyjne, przeglądy i konserwacja maszyn, metody badań i kontroli, procedury i narzędzia pomiarowe, nadzór nad dokumentacją i dostawy gotowych wyrobów. Dodatkową korzyścią płynącą z wprowadzenia normy jest przeorientowanie sposobu myślenia wszystkich pracowników firmy o jakości. Wdrażając nową normę wprowadzono procesowe podejście do zarządzania jakością. Realizując ten system zidentyfikowano wszystkie procesy. Określono ich sekwencję i wzajemne oddziaływania oraz ustalono kryteria i metody potrzebne do zapewnienia skuteczności zarówno przebiegu, jak i nadzoru tych procesów. Dolina Nidy opracowała mapę procesu głównego i określiła wskaźniki w celu osiągnięcia zaplanowanych wyników jakościowych i ciągłego doskonalenia organizacji.
W 2005 roku Dolina Nidy rozpoczęła realizację projektu mającego na celu wdrożenie oraz promocję europejskiego systemu ekozarządzania i audytu EMAS w Polsce. System EMAS jest unijnym instrumentem wprowadzonym w życie Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady, mającym na celu zachęcenie różnych organizacji do ciągłej poprawy swojej działalności na rzecz środowiska poprzez ciągłe zmniejszanie szkodliwego oddziaływania na środowisko, redukcję odpadów, wzrostu efektywności, podniesienia reputacji firmy, łatwiejszego spełnienia wymogów prawnych i świadomości ekologicznej klientów, uwzględnienia czystych technologii w działalności firmy.
System EMAS jest nie tylko w pełni zgodny z międzynarodową normą ISO 14001, ale stawia ponadto dodatkowe wymagania związane z aktywnym zaangażowaniem pracowników, dostosowaniem podejmowanych działań do regulacji prawnych i szeroko pojętą jawnością podejmowanych działań i uzyskiwanych wyników.
EMAS jest systemem ukierunkowanym na osiąganie celów ochrony środowiska. Pozwala przedsiębiorstwom w pełni nadzorować wpływy środowiskowe, uwzględniając wszystkie aspekty środowiskowe w kierowaniu firmą, planowaniu działalności oraz z ograniczeniem i eliminowaniem negatywnego oddziaływania na środowisko. Ponadto ma dostarczyć społeczeństwu i grupom zainteresowanych stron stosownych informacji oraz promować ciągłe doskonalenie działalności środowiskowej.
Certyfikat EMAS otrzymaliśmy 22.07.2007 r. jako pierwsza organizacja w województwie świętokrzyskim i ósma w kraju a nasz numer w rejestrze EMAS to 2.26-001-8.